۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

هزینه دریافت ویزای شینگن چقدر است؟

ابتدا کمی با ماهیت این نوع ویزا آشنا شویم

در حال حاضر افرادی که پاسپورت ایرانی دارند برای سفر به کشورهای حوزه شینگن نیاز به دریافت لیبل ویزای شینگن در پاسپورت خود دارند. کشورهای عضو پیمان شنگن عبارتند از دانمارک، سوئد، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، لیختن اشتاین، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، چک، آلمان، مجارستان ، اتریش و بلژیک که با داشتن ویزاهای کوتاه مدت یا سینگل از این کشورها، ورود شما از کشور صادر کننده ویزا و خروج شما می‌تواند از همان کشور یا کشورهای دیگر شینگن باشد. برای مثال اگر شما ویزای خود را از کشور فرانسه دریافت کنید، ورودتان باید به این کشور باشد و پس از آن آزادانه در مدت ویزای خود می توانید به کل کشورهای دیگر حوزه شینگن سفر کنید. در ادامه مطلب بیشتر با این نوع ویزا آشنا خواهید شد.

 

مدارک لازم برای ویزای شینگن

گذرنامه یا همان پاسپورت

شناسنامه و کارت ملی

عکس متقاضی با سایز 4.5 * 3.5

مدارک شغلی معتبر

مدارک مالی

سند ملکی

رزرو هتل یا دعوتنامه

رزرو پرواز

بیمه مسافرتی معتبر

رضایت نامه

اپلیکیشن فرم

تصویر ویزاهای قبلی

هزینه گرفتن ویزای شنگن

در زمان حضور در هر یک از سفارت های شینگن هزینه ای بابت بررسی پرونده از شما دریافت میشود که در صورت ریجکت شدن و یا عدم استفاده از ویزا این هزینه به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. هزینه اقدام برای اکثر کشورهای حوزه شینگن ۸۰ یورو برای بزرگسالان است.اما به تازگی شرکت های واسط که وظیفه آنها دریافت مدارک و تحویل آن به سفارت مربوطه است در کشور فعالیت میکنند که هزینه ای مازاد برای این خدمات دریافت میکنند. توجه کنید که این شرکت‌ها فقط وظیفه دریافت مدارک و تحویل آن به سفارت و نیز دریافت پاسپورت و تحویل آن به مسافر را دارند و در روند تصمیم گیری برای صدور ویزا نقشی ندارند.

هزینه برای بزرگسالان به همراه مثال :

فرانسه : ۸۰ + ۲۵ یورو / هلند : ۸۰ + ۲۰ یورو / جمهوری چک : ۸۰ + ۱۲ یورو / اتریش : ۸۰ + ۲۴٫۸ یورو

کودکان ۶ تا ۱۲ سال : ۴۰ یورو + هزینه شرکت کارگزار سفارت

کودکان تا ۵ سال : رایگان + هزینه شرکت کارگزار سفارت

البته برای تحویل مدارک و انگشت نگاری باید از ابتدا وقت سفارت دریافت کنید که اینکار توسط خود متقاضی و یا آژانس های مسافرتی قابل انجام است.

البته اگر دارای شهروندی و تابعیت یکی از کشورهای زیر باشید، مشمول موافقت‌نامه تسهیل ویزا شده و هزینه ویزای شما ۳۵ یورو خواهد بود: ارمنستان / آذربایجان / بوسنی و هرزگووین / صربستان / روسیه / اوکراین / کاپه‌ورده / جمهوری مقدونیه / گرجستان / مولداوی / مونته‌نگرو / آلبانی

مدارک لازم را دارم. چطور پروسه ویزا را شروع کنم؟

در زمان نگارش این مطلب با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ سفارتی برای ویزای توریستی پرونده قبول نمیکند. اما با توجه به اطلاعات موجود به زودی مرزهای شنگن به روی توریست های سراسر جهان از جمله ایران باز خواهد شد.

اولین مرحله دریافت وقت مصاحبه از سفارت مذکور است. طبق قانون جدید شما میتوانید تا ۶ ماه قبل از سفر خود برای وقت مصاحبه اقدام کنید. تاریخ شروع ویزای شما بنا به درخواست شما صادر خواهد شد.

پس از دریافت وقت، در روز تعیین شده مدارکتان را باید برای درخواست ویزای شنگن به سفارت خانه ارائه دهید.

سفارت خانه ها معمولا بین ۱۵ تا ۲۱ روز بعد از درخواست شما، پاسخ ویزا و یا عدم دریافت ویزای شما را میدهند.

چنانچه پاسپورت را دریافت کردید و لیبل ویزا در آن موجود بود که شما موفق به دریافت شینگن شدید و اگر نبود متاسفانه شما ریجکت شده اید. معمولا یک نامه هم برای ریجکتی به شما می‌دهند که دلیل کلی ریجکت شدن در آن ذکر شده است اما دلایل کلی هستند و شاید به طور واضح متوجه نشوید چرا ریجکت شدید.

مدت زمان اخذ ویزای شنگن چقدر است؟

مدت زمانی پروسه اخذ ویزای شنگن ۳ بخش اصلی دارد :

مدت زمان گردآوری و تکمیل مدارک :

گردآوری مدارک شخصی به خود مسافر بستگی دارد و در بسیاری از مواقع زمان بر نیست. شما مدارک شخصی، شغلی و سند ملکی خود را بر حسب شرایط سفارت مورد نظر تهیه و ترجمه میکنید ( در حال حاضر به جز سفارت آلمان تمامی سفارت ها نیاز به ترجمه مدارک دارند ) . همچنین مدارک مالی اعم از گردش حساب و تمکن مالی به یورو حد اکثر ۷ روز مانده به زمان مصاحبه از بانک به لاتین و به یورو دریافت میکنید.

دریافت وقت سفارت در زمانی که تمامی مدارک قابل ارائه هستند :

شما میتوانید در حین جمع آوری مدارک شغلی، با احتساب اینکه مدارک شما چه زمانی ترجمه شده و حاضر هستند، اقدام به تعیین وقت سفارت برای تاریخ مشخصی نمائید. گفتنیست در روز مصاحبه شما حد اکثر میتوانید ۳ ماه بعد از تاریخ مصاحبه زمان شروع سفر و ویزای خود را ارائه دهید. برای مثال شما اگر ۱ آذر ماه سفارت بروید، حداکثر زمان شروع سفر شما ۳ ماه بعد یعنی ۱ دی ماه خواهد بود. چنانچه تاریخ سفر شما بیش از ۳ ماه باشد سفارت مجاز است که پرونده شما را قبول نکند و شما مجبور هستید دوباره اقدام به تعیین وقت سفارت کنید.

مدت زمانی که طول میکشد تا سفارت پرونده شما را بررسی و نتیجه را شما اعلام کند :

همچنین زمان سفر شما باید حداقل ۲۱ روز بعد از زمان مصاحبه باشد. برای سفارت های مختلف این زمان متفاوت است و برخی سفارت ها ممکن است تا ۴۰ روز هم پسخ ویزای شما را ندهند و مشخص است چنانچه برای زمان مشخصی مرخصی گرفتید، یا قصد دارید به همایش یا نمایشگاهی بروید، و پروسه ویزای شما بیشتر از حد معمول بگذرد و تاریخ نمایشگاه و .. شما بگذرد، به احتمال زیاد ریجکت خواهید شد. پس سعی کنید خیلی زودتر از زمان سفر قطعی خود به سفارت بروید و پروسه ویزای خود را شروع کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ok visa

آموزش گرفتن وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور زیبای ایتالیا و اخذ ویزای ایتالیا، اولین مرحله این است که وقت مصاحبه برای ارائه مدارکتان بگیرید. شما میتوانید هم از خود سفارت و هم از شرکت کارگزاری سفارت ایتالیا یعنی CKGS ولنجک گالریا (VFS نیست) وقت سفارت ایتالیا دریافت کنید. وقت مصاحبه شما باید با هدف از سفرتان مطابقت داشته باشد یعنی اگر سفر شما توریستی است وقت سفارت توریستی و اگر سفر شما بیزینس یا تجاری است وقت مصاحبه تجاری دریافت کنید.

اگر از شرکت کارگزاری اقدام کنید مصاحبه خیلی کوتاهی خواهید داشت و فقط باید به چند سوال کلی در رابطه با سفرتان پاسخ دهید. در روند بررسی پرونده نیز ممکن است با شما تماس گرفته شود که باید دقیق و بر حسب مدارکی که ارائه دادید به سوالات پاسخ دهید. اگر هم از خود سفارت وقت مصاحبه بگیرید که باید در محل سفارت حضور پیدا کنید و به سوالات آفیسر پاسخ دهید.توجه داشته باشید در هر دو حالت باید برای هر شخص وقت جداگانه دریافت کنید. اما افراد زیر ۱۲ سال نیازی به حضور در روز مصاحبه ندارند و فقط باید برای تحویل مدارکشان تعیین وقت کنید.

وقت سفارت ایتالیا فوری یا وقت عادی سفارت را همگان میتوانند شخصا دریافت کنند. برای آن دسته از عزیزانی که به علت نداشتن وقت کافی و یا اطلاعات لازم توانایی دریافت وقت مصاحبه ندارند، انجام این کار به همراه تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت، رزرو هتل معتبر، رزرو پرواز و بیمه مسافرتی سامان در قالب یک پکیج توسط ما امکان پذیر است.

وقت توریستی سفارت ایتالیا

برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا توریستی میتوانید هم به صورت تکی و هم به صورت خانوادگی اقدام به تعیین وقت کنید. برای سفر توریستی ارائه دعوتنامه الزامی نیست و میتوانید به جای دعوتنامه، رزرو هتل نیز ارائه دهید.

وقت تجاری یا بیزینس سفارت ایتالیا

وقت‌های تجاری مربوط به افرادی میشود که دعوتنامه بیزینس از شرکت یا موسسه‌ای در ایتالیا دریافت کرده‌اند و هدف سفر آن‌ها تجاری می‌باشد. این افراد باید طبق فرمت خواسته شده توسط سفارت دعوتنامه را دریافت و در روز انگشت نگاری ارائه دهند. توجه کنید وقت های بیزینس ایتالیا به صورت تک نفره قابل دریافت است و چنانچه خانواده باشید باید برای هر نفر جداگانه اقدام به دریافت وقت کنید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا گالریا ولنجک

توضیح داده شد که گرفتن ویزای شینگن ایتالیا تعیین وقت سفارت به ۲ روش قابل انجام است :

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا از کنسولگری :

برای اخذ وقت سفارت از کنسولگری ایتالیا باید در یک زمان مشخص شده وارد وبسایت سفارت ایتالیا شوید و پس از تکمیل اطلاعات مربوطه، اقدام به انتخاب روز مصاحبه درخواستی خود کنید. اما در این روش شما زمان بسیار کمی خواهید داشت و در اکثر مواقع متاسفانه موفق به دریافت وقت نخواهید شد و باید در روزهای بعدی شانس خود را دوباره برای دریافت وقت امتحان کنید.

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا از CKGS :

سفارت این شرکت را کارگزاری رسمی خود در ایران معرفی کرده است که روند تعیین وقت سفارت را برای شما آسان تر میکند. شما پس از ورود به وب سایت مربوطه و تکمیل فرم های مورد نیاز میتوانید اقدام به تعیین وقت سفارت نمائید. بدیهیست که این شرکت هم مثل ما بقی کارگزاری ها هزینه ای مازاد از شما دریافت میکند که این هزینه مازاد برای وقت های عادی ۲۱ یورو و برای وقت های VIP حدود ۶۵ یورو می باشد. تفاوت وقت های VIP تنها این هست که یک پذیرایی مختصر در روز مصاحبه از شما می شود.

تکمیل فرم سفارت ایتالیا

فرم اپلیکیشن سفارت ایتالیا را میتوانید به صورت دستنویس خوانا و  بدون خط خوردگی و یا به صورت تایپ شده تکمیل و در روز مصاحبه اراده دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ok visa

آموزش و راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ از ۷ اکتبر تا ۱۰ نوامبر، معادل ۱۶ مهر تا ۲۰ آبان ۱۳۹۹ می‌باشد. از تغییرات مهم امسال میتوان به ضرورت داشتن پاسپورت برای متقاضی اصلی لاتاری نام اشاره کرد. در ادامه با راهنمای جامع ثبتنام لاتاری 2022 آمریکا همراه باشید.

چه افرادی ملزم به داشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ می باشند؟

  • افراد مجرد که تنها ثبت نام میکنند
  • سرپرست خانواده که قصد ثبت نام دارد.
  • زن و شوهر که قصد دارند به صورت دو شانسه در لاتاری ۲۰۲۱ ثبت نام کنند.

اطلاعات مورد نیاز پاسپورت در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲۲ کدام است؟

  • پاسپورت معتبر  ( پاسپورتی که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد ) به همراه شماره پاسپورت
  • تاریخ انقضای پاسپورت که هنوز اعتبار دارد
  • کشور صادر کننده پاسپورت

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ برای متاهلین

متاهلین دو برابر شانس برای برنده شدن دارند. هر شخصی مجاز است که یک بار به عنوان متقاضی اصلی یا Principal Applicant ثبت نام کند که در آن ثبت نام، اعضای خانواده اش به عنوان همراه در فرم ایشان فایل میشوند. متاهلین دو بار ثبت نام میکنند. یک بار آقا به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندانش به عنوان همراه ایشان، و یک بار خانم به عنوان متقاضی اصلی و همسر و فرزندانشان به عنوان همراه وی. بدیهیست هر کدام از آن ها برنده شوند، کل خانواده ویزا دریافت خواهند کرد.

چه کسانی را به عنوان همراه ثبت نام کنم؟

شما باید همسر و تمام فرزندان زیر ۲۱ سال که ازدواج نکرده اند را در فرم ثبت نام به عنوان همراه وارد کنید. گفتنیست نمیتوانید مادر یا خواهر یا سایر بستگان را به عنوان هوراه وارد کنید.

با نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا و شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ (lottery) همراه ما باشید.

کارت لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. از حدود ۲۷ سال پیش تا کنون و به دستور کنگره آمریکا، هر سال وزارت امور خارجه آمریکا به صورت قرعه‌کشی (موسوم به لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می‌کند که نهایتاً منجر به دریافت کارت اقامت دائم آمریکا ( گرین کارت) می‌شود. ثبت نام لاتاری فقط در سایت رسمی کنتاکی کونسولار امریکا www.dvlottery.state.gov انجام می‌گردد و هیچ سایت دیگری دارای اعتبار نمی‌باشد.

شرایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ (شرایط عمومی)

  1. داشتن تابعیت یکی از شرکت های مجاز شرکت کننده در لاتاری
  2. داشتن مدرک ۱۲ سال تحصیل کامل یا دو سال سابقه کار در طی ۵ سال گذشته

نکته ۱:

در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱، دوره اخذ دیپلم در ایران یازده ساله بوده و یک سال برای دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل داشتند، به عنوان دوره پیش‌دانشگاهی در نظر گرفته شد. یعنی کسانی که مابین سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱ موفق به اخذ دیپلم شده‌اند نیاز به مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام در لاتاری می‌باشند. در سال ۱۳۹۲ با ایجاد نظام جدید آموزشی دوباره مدت زمان دریافت این دوره ۱۲ ساله شد.

نکته ۲:

لازم به ذکر است که این شغل باید نیاز به حداقل دو سال آموزش یا تجربه را داشته باشد. این شغل بایستی در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد.

برای اینکه بفهمیم شغل مورد نظر شما در لیست این مشاغل خاص قرار داردن کافیست به سایت O*NET OnLine به آدرس  www.onetonline.org بروید و شغلتان را به زبان انگلیسی در بخش جستجو آن وبسایت جستجو کنید. پس از آن لیستی از مشاغل مربوط به کلمه کلیدی شما ظاهر میشود که شما در بین آنها شغل خودتان یا نزدیکترین به شغلتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما graphic designer را جستجو کردیم و روی اولین گزینه یعنی Graphic designers کلیک میکنیم.

در صفحه جدید شرحی کامل از شغل مورد نظر یافت میشود. وظایف، ابزار و تکنولوژی، دانش مورد نیاز آن شغل, مهارت های مورد نیاز آن شغل, توان مندیهای فرد شاغل و فعالیت های شغلی روزانه و سایر اطلاعاتت آن شغل را در این صفحه خواهید دید. در انتها بخشی وجود دارد که تیتر Job Zone دارد. در این بخش گزینه title باید بالای Job Zone Four یا خود Job Zone Four باشد و البته SVP Range باید بین ۷ تا ۱۰ باشد. در این صورت این شغل می‌تواند مشکل تحصیل شما را حل کند.

شرایط عکس در ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ چگونه است؟

یکی از مهمترین بخش‌های ثبت نام لاتاری گرفتن عکس با معیارهای قوانین مهاجرتی امریکا است که هزاران نفر به دلیل عدم ارسال عکس مناسب از رسیدن به این کشور محروم خواهند شد. فرد متقاضی و تمامی افراد مجازی که می‌توانند به همراه ایشان ثبت کنند (همسر و فرزندان) بایستی حتماً تصویر مناسب و مجاز جهت شرکت در لاتاری تهیه کنند. حتی اگر کودک یک ماهه دارید، بایستی از ایشان نیز عکس تهیه کنید. اگر کودکتان نمی‌تواند بنشیند می‌توانید به صورت خوابیده رو به دوربین از او عکس بگیرید. در عکس کودکان زیر ۲ سال سختگیری زیادی وجود ندارد اما تهیه تصویر اجباریست.

شرایط عمومی عکس:

  • عکس بایستی رنگی باشد.
  • فرد کاملاً مستقیم و رو به دوربین بنشیند.
  • سر کاملاً رو به دوربین باشد. نه رو به بالا و نه رو به پایین یا طرفین باشد.
  • اندازه سر در عکس به حالت نرمال باشد. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
  • زمینه عکس سفید یا روشن باشد.
  • از عینک اسفاده نکنید
  • از کلاه در عکس استفاده نشود حتی برای کودکان.
  • عکس خانم ها میتواند با حجاب باشد. اما گردی صورت باید کاملاً نمایان باشد.
  • عکس مربعی و ابعاد آن ۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل باشد.
  • رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد.
  • هیچ گونه سایه ای روی صورت یا دیوار نباشد. بهتر است با فاصله یک قدم از دیوار بایستید.
  • دیوار هیچ گونه دکور یا زمینه رنگی نداشته باشد.
  • حالت چهره شما خنثی باشد. بخصوص دهان بسته و چشمان بازو سر صاف. نگاه مستقیم رو به دوربین.
  • مقدار فضای زیادی خالی بالا و پائین صورتتان باشد.
  • پس از تهیه عکس آن‌را از طریق فرم مربوطه ارسال می‌نمایید. حجم عکس زیر ۱۰۰۰ کیلوبایت باشد.
  • عکس خانمها هم با پوشش اسلامی و هم بدون آن قابل قبول است.

تصویر زیر یک قالب استاندارد و قابل قبول برای اداره مهاجرت آمریکا می‌باشد. تصاویری که دارای ویژگی های تصویر زیر می‌باشند برای ثبت نام لاتاری بلامانع شناخته می‌شوند.

 

ثبت اطلاعات شخصی در فرم‌های ثبت نام لاتاری

ابتدا بایستی وارد تنها وبسایت رسمی دولت آمریکا برای ثبت نام لاتاری به آدرس  www.dvlottery.state.gov  گردید. سپس مرحله به مرحله مطابق با قوانین مهاجرتی امریکا اطلاعات خود را در صفحات مربوطه ثبت کنید.

دکمه begin entry زده و وارد فرم ثبت اطلاعات بشوید.

در فرم زیر ابتدا باید مشخصات متقاضی اصلی (entrant) وارد گردد. سپس اگر همسر یا فرزند دارید اطلاعات آن‌ها در صفحات بعدی وارد کنید.

  • شما فقط به صورت آنلاین می‌بایست فرم را پر و ارسال کنید. در هنگام تایپ یا وارد کردن اطلاعات لازمه در صفحه ثبت نام لاتاری، فقط ۳۰ دقیقه برای وارد کردن اطلاعات و عکس‌ها فرصت دارید. اگر زمان بیشتری صرف کردید پرونده ثبت نامی شما باطل و خطای timing out Error به شما داده خواهد شدکه می‌بایست تمامی اطلاعات را از ابتدا مجددا وارد نمایید.
  • همواره تمامی اطلاعاتی که وارد فرم ثبت نام لاتاری می‌کنید مربوط به وضعیت فعلی و در حال حاضر شماست. اگر پس از ارسال این فرم به دولت امریکا، تغییراتی در وضعیت تحصیلی یا جنسیتی یا ازدواجی یا فرزندانتان بوجود بیاید به‌هنگام مصاحبه در کنسولگری امریکا، آنها را مطلع و اطلاعاتتان را در کنسولگری تصحیح یا تکمیل نمایید.
  • Last/Family Name, First Name (نام کوچک و نام خانوادگی)

اسپلینگ نام و نام خانوادگی دقیقا مطابق با مشخصات پاسپورت بایستی باشد و entrant به معنای متقاضی اصلی است.

در افراد متاهل یک‌بار زن و یک‌بار هم شوهر “جداگانه” ثبت نام نمایند و عکس و مشخصات همسر و فرزندان و فرزندخوانده های مجرد و زیر ۲۱ ساله خود را نیز وارد کنند. در نتیجه زن و شوهر در هر مر حله خود entrant و همسرشان spouse خواهد گردید.

در مورد افرادی که دارای همسر می‌باشند دو گزینه مشاهده می‌شود که :

  1. مورد اول مخصوص اشخاصی است که متاهل هستند و همسر آن ها دارای اقامت دائم و یا شهروند کشور آمریکا نیست.
  2. مورد دوم مخصوص کسانی است که با یک شهروند آمریکایی یا شخصی که دارای گرین کارت است ازدواج کرده‌اند.
  • DATE OF BIRTH – Day, Month, year (تاریخ تولد)
  • GENDER – Male or Female (جنسیت)
  • CITY WHERE YOU WERE BORN (شهر یا روستای محل تولد)
  • COUNTRY WHERE YOU WERE BORN (کشور محل تولد)
  • COUNTRY OF ELIGIBILITY OR CHARGEABILITY (کشور مجاز محل تولد)

نکته مهم: کسانی‌که کشور محل تولدشان در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری قرار ندارد ولی کشور محل تولد همسر فعلی یا پدر یا مادرشان در لیست مجاز می‌باشد، می‌توانند از کشور محل تولد همسر یا پدر یا مادرشان اگر در لیست کشورهای مجاز برای شرکت در این لاتاری است استفاده کنند و نام ان کشور را بنویسند.

  • photographs ( عکس خود را آپلود کنید)

وضعیت آدرس پستی

(MAILING ADDRESS – In Care Of , Address LineDistrict/Country/Province/State, Postal Code/Z)

در ثبت اطلاعات آدرس پستی با موارد زیر روبرو می‌شوید.

  • In Care Of یعنی نام و نام خانوادگی شما
  • second address و یا Line 2 ادامه آدرس محل سکونت
  • COUNTRY WHERE YOU LIVE کشور محل سکونت فعلی شما
  • PHONE NUMBER (شماره تلفن، اجباری نیست)
  • E-MAIL ADDRESS ایمیل (اجباری است)

در این مرحله نوبت به پر کردن مقاطع تحصیلی خواهد رسید. شما بایستی آخرین مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید.

  • Primary school only (دبستان)
  • High school, no degree (دبیرستان ناتمام)
  • high school degree (دیپلم دبیرستان)
  • vocational school (فوق دیپلم با هنرستان یا آموزشگاه فنی یا خصوصی یا هر نوع آموزشگاه تخصصی کوتاه مدت خصوصی یا دولتی که قبل یا بعد از دبیرستان و یا بدون داشتن دیپلم دبیرستان برای آموزش یک فن یا حرفه گذرانده اید و آخرین و بالاترین مدرک تحصیلی شما محسوب می‌شود)
  • Some university courses (دانشگاه ناتمام یا فقط چند واحد دانشگاهی را گذرانده‌اید)
  • University degree لیسانس دانشگاه (فارغ التحصیل شده در لیسانس دانشگاهی).
  • Some graduate level courses, degree (فوق لیسانس ناتمام، یا فقط چند واحد فوق لیسانس گذرانده اید)
  • Master degree (فوق لیسانس)
  • Some doctorate level courses (دکترای هر رشته ای ناتمام یا فقط چند واحد دکترا گذرانده‌اید)
  • Doctorate degree (مدرک دکترا )

مشخصات مربوط به وضعیت ازدواج فعی (MARITAL STATUS)

  • مجرد/هرگز ازدواج نکرده (Unmarried)
  • متاهل (Married)
  • طلاق قانونی (Divorced)
  • بیوه  (Widowed)
  • جدا شده (قانونی و یا با توافق دادگاه یا محضر) Legally Separated

وضعیت تعداد فرزندان مجرد و زیر ۲۱ ساله (Number of children)

این وضعیت شامل فرزندان طبیعی، فرزندخوانده، یا تحت سرپرستی، فرزندان همسر سابق اگر آن فرزندان جدا از شما زندگی می‌کنند و حتی اگر به‌طور کامل از آن‌ها و همسرتان جدا شده‌اید و یا اگر آنها اصلا نخواهند به امریکا مهاجرت کنند باید نام و مشخصات و عکس آن فرزندان را در فرم وارد شود. لازم به ذکر است عدم وارد کردن هر کدام از این فرزندان منجر به مردود شدن ثبت اطلاعات شما خواهد شد.

ثبت اطلاعات همسر و فرزندان در ثبت نام لاتاری

در این مرحله بایستی اطلاعات همسر و فرزندان مانند مراحل قبل ثبت گردد.

اطلاعات همسر

ثبت اطلاعات مربوط به فرزندان

پس از ثبت نام لاتاری در سایت مورد نظربه شما یک صفحه نهایی success که شامل شماره پرونده (confirmation number) ، یک سریال نامبر دیجیتال و تاریخ تولدتان است نمایش داده خواهد شد. این سریال نامبر را در تمامی مراحل پس از برنده شدن در لاتاری همراه خود داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ok visa

راهنمای جامع اخذ ویزای مولتی کانادا

انواع ویزای کانادا

ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ویزای موقت کانادا
  • ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای موقت کانادا

با دربافت ویزای موقت کانادا متقاضی مدت زمان مشخص و محدودی اجازه ورود به خاک کانادا را خواهد داشت. ویزای موقت کانادا به ۳ مدل اصلی زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای همراه کانادا

شرایط دریافت ویزای کانادا

ویزای مولتی 5 ساله کانادا توریستی یا (Visitor Visa) همان‌گونه که از نام آن مشخص هست با اهدافی توریستی صادر می‌شود. در حال حاضر این ویزا به شکل ویزای مولتی کانادا (Canada Multiple Visa) که در ایران با نام‌هایی همچون ویزای ۵ ساله کانادا نیز معروف شده، صادر می‌شوند. دارندگان ویزای مالتیپل کانادا مجاز هستند در زمان اعتبار ویزای خود (اعتبار ویزای مولتی کانادا تا زمان اعتبار پاسپورت است) در هر زمان و بدون محدودیت وارد خاک کانادا شوند و در هر بار سفر تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از گذشت ۶ ماه کافیست یک بار حتی به مدت ۶ ساعت از کانادا خارج شوند و مجددا به این کشور ورود کنند تا اقامت آنها برای ۶ ماه دیگر بدون مشکل تمدید شود.

 

مراحل درخواست ویزای کانادا

برای درخواست ویزا برای هر دو مورد هم می‌توان به صورت آنلاین اقدام نمود و هم به صورت حضوری که مدارک رو باید فیزیکی تحویل دفتر مربوطه بدهید.

۱- ثبت نام آنلاین

سایت رسمی سفارت کانادا اعلام کرد بهترین روش درخواست ویزای کانادا، ثبت نام به صورت آنلاین است. چون سفارت کانادا در ایران فعال نمی‌باشد، متقاضیان دریافت ویزا کانادا می‌بایست برای انگشت‌نگاری یا همان بیومتریک ویزای کانادا به یکی از وَکهای دفاتر VFS در کشورهای اطراف ایران مراجعه کنند. این روش هم هزینه کمتری در مقایسه با مراجعه حضور به سفارت خواهد داشت (با توجه به اینکه سفارت کانادا در ایران تعطیل هست) و هم پیگیری مراحل پیشرفت پرونده از این طریق بسیار راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

مراحل کلی و راهنمای ثبت نام آنلاین ویزا کانادا به شرح زیر است:

  • ایجاد یک حساب کاربری شخصی در وب سایت مربوطه
  • پر کردن فرم‌های درخواست ویزای کانادا
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و انگشت نگاری به صورت آنلاین با استفاده از کردیت کارت
  • دریافت برگه تاییده درخواست به همراه شماره پیگیری پرونده متقاضی
  • دریافت نامه انگشت‌نگاری که به مدت ۱ ماه زمان دارید برای انگشت‌نگاری به یکی از مراکز مربوطه مراجعه کنید
  • حضور در یکی از سفارت خانه های کانادا برای انگشت‌نگاری
  • بررسی نهایی سفارت و اعلام قبول درخواست ویزا
  • مراجعه دوباره به سفارت برای تحویل پاسپورت و اخذ لیبل ویزا یا پیکاپ پاسپورت بدون حضور متقاضی

۲- ثبت نام حضوری

ثبت نام حضوری روشی جایگزین برای درخواست ویزای کاناداست. در این روش متقاضی ویزا بدون نیاز به وقت قبلی به یکی از وک‌های دفاتر VFS مراجعه کرده و ضمن ارائه اصل مدارک ترجمه شده و تکمیل فرم‌های مربوطه، اقدام به انگشت‌نگاری کرده و به کشور خود باز می‌گردد. ایمیلی که توسط متقاضی در فرم‌های ثبت نام ویزا کانادا ارائه می‌شود، پل ارتباطی متقاضی و سفارت کانادا خواهد بود (به این روش اصطلاحا Draft یا Paper هم می‌گویند). به عنوان مثال متقاضی فقط سی روز از زمان صادر شدن نامه انگشت نگاری وقت دارد به یکی از دفترهای انگشت نگاری سفارت مراجعه نماید و عدم اطلاع و مراجعه به موقع می‌تواند تمامی پروسه دریافت ویزا را خراب کند.

همچنین در روش مراجعه حضوری امکان مفقودی پرونده شما هم وجود دارد و موردهایی نیز گزارش شده است!

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا بسته به نوع ویزای مورد درخواست متقاضی متفاوت است. باید به نکات متعددی توجه کرد، مثلا با توجه به زمان دو تا سه ماهه صدور ویزا کانادا منطقی است متقاضیان ویزای توریستی کانادا پاسپورتی با حداقل ۹ ماه اعتبار ارئه دهند. همچنین بهتر است تمامی پاسپورت‌های قبلی داوطلب نیز با هدف بررسی بهتر سابقه سفر  (Travel History) ارائه شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

مدارک شناسایی

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار به علاوه کلیه پاسپورت‌های قدیمی که در آن‌ها سفرهای خارجی درج شده است.
  • یک قطعه عکس رنگی جدید ۳.۵ در ۴.۵ با زمینه سفید
  • ترجمه کامل تمام صفحات شناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیل هر یک نیز ترجمه گردد)
  • پر کردن فرم اطلاعات شخصی و فرم اطلاعات مربوط به خانواده برای هر یک از افراد متقاضی ویزا

مدارک مالی

  • نامه تمکن مالی باید از بانک به زبان انگلیسی دریافت شود و این نامه دارای مهر امور بین‌الملل هم باشد. همچنین باید گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد نیز در پرونده متقاضی ارائه گردد. در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه نیز دارید این موارد را هم ارائه دهید. (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و ریز پرینت ۴ ماه اخر حساب شما یک ماه است)

مدارک اسناد ملکی

  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کند.

مدارک شغلی

  • اگر کارمند هستید: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی
  • اگر کارفرما هستید: ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین

برنامه سفر

  • برنامه و هدف از سفر یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کانادا هست که برای هر شخص با توجه به شرایط شغلی، مالی و …. باید منحصرا طراحی و تکمیل شود. همچنین در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

سابقه سفر خارجی

ببینید هر چقدر تعداد سفر خارجی شما بیشتر باشد، هر چقدر کشورهایی که قبلا به آن‌ها سفر کردید معتبرتر باشند ( نظیر داشتن ویزای شینگن قبلی ) تراول هیستوری شما قوی‌تر و شانس دریافت ویزای شما بیشتر خواهد بود.

ریجکت شدن ویزای کانادا

رد شدن درخواست ویزای کانادا یا همان ریجکت شدن ویزا، خبر بسیار بد و کابوس همه مسافران است.

بطور کلی چند عامل همیشه در رد شدن درخواست ویزا کانادا نقش مهمی دارند. عواملی که در اصل موجب تردید آفیسر مربوطه در خصوص هدف متقاضی از سفر به کانادا و یا ترک خاک کانادا پس از پایان زمان ویزا می‌شوند. شایع‌ترین این عوامل عبارتند از:

  • تردید و شک آفیسر سفارت درخصوص بازگشت متقاضی به کشور مبدا پس از اتمام ویزا
  • متقاعد نشدن آفیسر درباره انگیزه و دلیل سفر متقاضی به کانادا
  • هرگونه سوء پیشینه در کانادا
  • برنامه سفر ناقص و غیر منطقی از نظر آفیسر مهاجرت
  • وضعیت شغلی ناپایدار و نامناسب متقاضی
  • ضعیف بودن Travel History یا سابقه سفرهای خارجی متقاضی (ویزای شینگن، ویزای آمریکا، ویزای ژاپن و ویزای انگلستان به شدت تراول هیستوری شما را بالا میبرد)
  • کم بودن مدارک مالی و دارایی‌های متقاضی در کشور محل زندگی وی
  • وابستگی و پیوند‌های ضعیف خانوادگی متقاضی در کشور محل زندگی وی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ok visa