برای سفر به کشور زیبای ایتالیا و اخذ ویزای ایتالیا، اولین مرحله این است که وقت مصاحبه برای ارائه مدارکتان بگیرید. شما میتوانید هم از خود سفارت و هم از شرکت کارگزاری سفارت ایتالیا یعنی CKGS ولنجک گالریا (VFS نیست) وقت سفارت ایتالیا دریافت کنید. وقت مصاحبه شما باید با هدف از سفرتان مطابقت داشته باشد یعنی اگر سفر شما توریستی است وقت سفارت توریستی و اگر سفر شما بیزینس یا تجاری است وقت مصاحبه تجاری دریافت کنید.

اگر از شرکت کارگزاری اقدام کنید مصاحبه خیلی کوتاهی خواهید داشت و فقط باید به چند سوال کلی در رابطه با سفرتان پاسخ دهید. در روند بررسی پرونده نیز ممکن است با شما تماس گرفته شود که باید دقیق و بر حسب مدارکی که ارائه دادید به سوالات پاسخ دهید. اگر هم از خود سفارت وقت مصاحبه بگیرید که باید در محل سفارت حضور پیدا کنید و به سوالات آفیسر پاسخ دهید.توجه داشته باشید در هر دو حالت باید برای هر شخص وقت جداگانه دریافت کنید. اما افراد زیر ۱۲ سال نیازی به حضور در روز مصاحبه ندارند و فقط باید برای تحویل مدارکشان تعیین وقت کنید.

وقت سفارت ایتالیا فوری یا وقت عادی سفارت را همگان میتوانند شخصا دریافت کنند. برای آن دسته از عزیزانی که به علت نداشتن وقت کافی و یا اطلاعات لازم توانایی دریافت وقت مصاحبه ندارند، انجام این کار به همراه تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت، رزرو هتل معتبر، رزرو پرواز و بیمه مسافرتی سامان در قالب یک پکیج توسط ما امکان پذیر است.

وقت توریستی سفارت ایتالیا

برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا توریستی میتوانید هم به صورت تکی و هم به صورت خانوادگی اقدام به تعیین وقت کنید. برای سفر توریستی ارائه دعوتنامه الزامی نیست و میتوانید به جای دعوتنامه، رزرو هتل نیز ارائه دهید.

وقت تجاری یا بیزینس سفارت ایتالیا

وقت‌های تجاری مربوط به افرادی میشود که دعوتنامه بیزینس از شرکت یا موسسه‌ای در ایتالیا دریافت کرده‌اند و هدف سفر آن‌ها تجاری می‌باشد. این افراد باید طبق فرمت خواسته شده توسط سفارت دعوتنامه را دریافت و در روز انگشت نگاری ارائه دهند. توجه کنید وقت های بیزینس ایتالیا به صورت تک نفره قابل دریافت است و چنانچه خانواده باشید باید برای هر نفر جداگانه اقدام به دریافت وقت کنید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا گالریا ولنجک

توضیح داده شد که گرفتن ویزای شینگن ایتالیا تعیین وقت سفارت به ۲ روش قابل انجام است :

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا از کنسولگری :

برای اخذ وقت سفارت از کنسولگری ایتالیا باید در یک زمان مشخص شده وارد وبسایت سفارت ایتالیا شوید و پس از تکمیل اطلاعات مربوطه، اقدام به انتخاب روز مصاحبه درخواستی خود کنید. اما در این روش شما زمان بسیار کمی خواهید داشت و در اکثر مواقع متاسفانه موفق به دریافت وقت نخواهید شد و باید در روزهای بعدی شانس خود را دوباره برای دریافت وقت امتحان کنید.

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا از CKGS :

سفارت این شرکت را کارگزاری رسمی خود در ایران معرفی کرده است که روند تعیین وقت سفارت را برای شما آسان تر میکند. شما پس از ورود به وب سایت مربوطه و تکمیل فرم های مورد نیاز میتوانید اقدام به تعیین وقت سفارت نمائید. بدیهیست که این شرکت هم مثل ما بقی کارگزاری ها هزینه ای مازاد از شما دریافت میکند که این هزینه مازاد برای وقت های عادی ۲۱ یورو و برای وقت های VIP حدود ۶۵ یورو می باشد. تفاوت وقت های VIP تنها این هست که یک پذیرایی مختصر در روز مصاحبه از شما می شود.

تکمیل فرم سفارت ایتالیا

فرم اپلیکیشن سفارت ایتالیا را میتوانید به صورت دستنویس خوانا و  بدون خط خوردگی و یا به صورت تایپ شده تکمیل و در روز مصاحبه اراده دهید.